Ce presupune deținerea unui blog?
Vrem, nu vrem, zilnic intrăm în contact cu bloguri, de multe ori fără să realizăm. Orice informație de care avem nevoie ne determină să dăm un search pe Google pentru că știm că vom găsi explicație măcar de la o persoană. Indiferent că avem nevoie de un sfat în legătură cu un anumit subiect, o părere despre un obiect, un review al unui produs, o recenzie a unei cărți sau doar ne dorim să citim despre un subiect care ne interesează, motoarele de căutare vor alege cele mai bune rezultate pentru noi.
Vreau să mă apuc de blogging. Cu ce încep?
Alegerea temelor abordate
Prima etapă ar trebui să te facă să te gândești ce subiecte ai vrea să abordezi, despre ce ai vrea să scrii și ce ai vrea să împărtășești cu cititorii tăi. Fie că vrei să inițiezi un blog de travel, de beauty sau absolut orice alt subiect, decizia îți aparține în totalitate.
Alegerea platformei
Cele mai renumite și utilizate platforme sunt WordPress și Blogspot. Ambele oferă și pachete gratuite care presupun însă terminația .wordpress.com, respectiv .blogspot.com. Văd această varianta foarte potrivită pentru început, pentru a vedea dacă ne dorim să continuăm un blog sau dacă suntem mulțumiți de platformă, după care să alegem trecerea pe domeniu propriu.
Design-ul paginii
Fiind un prim element care îți sare în ochi atunci când vizitezi un blog, aspectul acestuia contează foarte mult. Putem prelucra de la 0 design-ul blogului, însă ne putem ajuta și de temele prestabilite oferite de platforme, pe care le putem personaliza ulterior.
Postări regulate
Pentru a menține activ blogul este bine să avem o consecvență în postarea articolelor. Putem posta zilnic, de câteva ori pe săptămână sau chiar săptămânal, important este însă să nu stagnăm. Deoarece pot exista perioade când sporul și inspirația pentru articole este mare și perioade de pauză, este o alegere bună să programăm articolele pentru a nu avea 4 într-o săptămână și niciunul în următoarea.
Despre blogging și social media
Fiind latura pe care o abordez cel mai des, zona de beauty aduce multe controverse în blogging și social media. De cele mai multe ori totul este văzut sub forma “primești gratis niște produse”, “le promovezi pentru bani”, “nici măcar nu le-ai folosit”, “faci niște poze și atât” și multe alte păreri și idei. Nu exclud faptul că nu ar putea exista și aceste cazuri, însă de cele mai multe ori este demonstrat contrariul.
Colaborările dintre brand-uri și bloggeri presupun angajamente din ambele părți, astfel că nu este vorba doar despre niște produse. În spatele fiecărui articol există un întreg research, pentru a oferi informații corecte. Pentru că nimeni nu își dorește să citească un review în care este mințit despre un produs și pentru că suntem diferiți, aceste articole trebuie să fie sincere, fără promovare falsă. După research-ul care necesită timp, urmează scrierea articolului, dar și realizarea unor poze cât mai calitative. Toate etapele necesită atenție, dar mai ales timp.
Tot în spatele unui blog stau și anumite cheltuieli, cum ar fi plata anuală a hosting-ului și a domeniului, dar și investirea în aparatură performantă (aparate foto, lumini, etc.) pentru conținut de calitate.
Existând multe aspecte când vine vorba despre blogging, este bine să ne gândim de două ori atunci când vrem să inițiem un blog sau când avem intenția de a judeca. Cât despre persoanele care au în gând începerea unui blog, mergeți cu toată încrederea înainte!:)
Sunt de 11 ani blogger, stiu exact ce inseamna, si nu mai am rabdare sa le explic si altora 😀
E frumos, eu nu as renunta.
Foarte on point articolul tău! Sunt de acord cu ce ai punctat tu pe aici, e vorba de multă muncă.
Dupa 10 ani de experienta iti spun ca nu e asa de usor pe cat isi imagineaza unii, dar atat de provocator si de frumos.
Nici nu îmi mai aduc aminte cum a fost la început. Știu doar ca este vorba de multa munca. Sper sa reușesc și eu sa îl cresc mare și frumos.
Într-un cuvânt, e nevoie de muuultă muncă. Sunt și satisfacții pe măsură, din fericire.
Sa ai un blog nu e tocmai un lucru usor, ai nevoie de timp pentru a face din blogul tau unul calitativ si de interes.
Este foarte multa munca in spatele unui blog, iar nu toata este vazuta si inteleasa de urmaritori si cititori. Pentru a avea un blog util e nevoie sa muncesti f mult, dar in final merita 🙂
E o provocare pana la urma si asta, dar e un hobby foarte placut in care trebuie sa investesti timp.
Ce bine ar fi fost daca as fi citit acest articol acum 3 ani. E util pentru orice incepator in ale bloggingului!
Nici eu nu știam inițial ce să aleg, așa că m-am tot informat și wordpress.com mi s-a părut cea mai bună variantă pentru mine.
Uh! Am primit și eu texte precum “nu te mai autopromova că și așa ai primit gratis produsele!”.
Ce mă mai enervează: oamenii care vin să lase comentarii fără să citească articolul sau te întreabă ceva ce tocmai ai explicat….aa sau cei care scot din context ceea ce ai spus.
Ce frumos ai explicat totul! Felicitări pentru articol!
Tot ce este frumos și bun, este și greu! Nimic nu se poate face fără eforturi, fără investiții din toate punctele de vedere, nu doar financiar, fără pasiune.
Am împlinit 3 ani de blogging, mi-e drag, îmi place, am satisfacții, mulțumire sufletească.
Pentru toți cei care vor să pornească pe acest drum aș spune că este la fel ca în orice alt domeniu în care ești gata de muncă, sacrificii, pasiune.
Felicitări!
Felicitări pentru articol, atinge toate punctele esențiale. Așa este, bloggingul nu este deloc o muncă ușoară și pânâ să ajungi să fii remarcat de brand-uri durează ceva…
Scriu pe blog din anul 2011 si desi am mai avut perioade cand am lipsit, am revenit mereu din pasiune. Cred ca e cel mai important aspect…sa punem pasiune in ceea ce facem. Desi e si mult de munca.
presupune multa MUNCA si perseverenta! de 10 ani invat si tot nu am invatat suficient!
Chiar ai atins toate punctele esentiale in articol. Felicitari! Eu am blog de 4 ani jumatate si stiu cata munca si cata implicare necesita. Insa e tare frumoasa lumea asta a blogging-ului.
Eu am luat foarte rapid decizia de a-mi face blogul, doar ca intre timp m-am gandit si razgandit de n ori daca sa continuii sau nu.
Nu este asa usor sa ai un blog si uneori te poti pierde daca nu ai o rutina! Foarte fain articolul tau!! Mereu e nevoie de munca si inventivitate pentru un blog reusit.
Pe lângă cele enumerate mai sus să nu uităm și de partea SEO. Cum spuneai în primul paragraf, generarea de articole relevante în căutările Google, dacă articolul nu este SEO se poate numi noroc apariția pe prima poziție. Și nu doar articolele SEO sunt relevante aici, ci și viteza încărcării paginilor, numele imaginilor, titlurile și descrierile meta ș.a.m.d.