Vrem, nu vrem, zilnic intrăm în contact cu bloguri, de multe ori fără să realizăm. Orice informație de care avem nevoie ne determină să dăm un search pe Google pentru că știm că vom găsi explicație măcar de la o persoană. Indiferent că avem nevoie de un sfat în legătură cu un anumit subiect, o părere despre un obiect, un review al unui produs, o recenzie a unei cărți sau doar ne dorim să citim despre un subiect care ne interesează, motoarele de căutare vor alege cele mai bune rezultate pentru noi.

Vreau să mă apuc de blogging. Cu ce încep?

Alegerea temelor abordate

Prima etapă ar trebui să te facă să te gândești ce subiecte ai vrea să abordezi, despre ce ai vrea să scrii și ce ai vrea să împărtășești cu cititorii tăi. Fie că vrei să inițiezi un blog de travel, de beauty sau absolut orice alt subiect, decizia îți aparține în totalitate.

Alegerea platformei

Cele mai renumite și utilizate platforme sunt WordPress și Blogspot. Ambele oferă și pachete gratuite care presupun însă terminația .wordpress.com, respectiv .blogspot.com. Văd această varianta foarte potrivită pentru început, pentru a vedea dacă ne dorim să continuăm un blog sau dacă suntem mulțumiți de platformă, după care să alegem trecerea pe domeniu propriu.

Design-ul paginii

Fiind un prim element care îți sare în ochi atunci când vizitezi un blog, aspectul acestuia contează foarte mult. Putem prelucra de la 0 design-ul blogului, însă ne putem ajuta și de temele prestabilite oferite de platforme, pe care le putem personaliza ulterior.

Postări regulate

Pentru a menține activ blogul este bine să avem o consecvență în postarea articolelor. Putem posta zilnic, de câteva ori pe săptămână sau chiar săptămânal, important este însă să nu stagnăm. Deoarece pot exista perioade când sporul și inspirația pentru articole este mare și perioade de pauză, este o alegere bună să programăm articolele pentru a nu avea 4 într-o săptămână și niciunul în următoarea.

Despre blogging și social media

Fiind latura pe care o abordez cel mai des, zona de beauty aduce multe controverse în blogging și social media. De cele mai multe ori totul este văzut sub forma “primești gratis niște produse”, “le promovezi pentru bani”, “nici măcar nu le-ai folosit”, “faci niște poze și atât” și multe alte păreri și idei. Nu exclud faptul că nu ar putea exista și aceste cazuri, însă de cele mai multe ori este demonstrat contrariul.

Colaborările dintre brand-uri și bloggeri presupun angajamente din ambele părți, astfel că nu este vorba doar despre niște produse. În spatele fiecărui articol există un întreg research, pentru a oferi informații corecte. Pentru că nimeni nu își dorește să citească un review în care este mințit despre un produs și pentru că suntem diferiți, aceste articole trebuie să fie sincere, fără promovare falsă. După research-ul care necesită timp, urmează scrierea articolului, dar și realizarea unor poze cât mai calitative. Toate etapele necesită atenție, dar mai ales timp.

Tot în spatele unui blog stau și anumite cheltuieli, cum ar fi plata anuală a hosting-ului și a domeniului, dar și investirea în aparatură performantă (aparate foto, lumini, etc.) pentru conținut de calitate.

Existând multe aspecte când vine vorba despre blogging, este bine să ne gândim de două ori atunci când vrem să inițiem un blog sau când avem intenția de a judeca. Cât despre persoanele care au în gând începerea unui blog, mergeți cu toată încrederea înainte!:)